недеља, 20. октобар 2013.

Mexico & football

"I hated every minute of training, but I said to myself don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion." M. Ali


Kao i u Srbiji, u Meksiku fudbal je nešto posebno. Način života. Kao i što i mi imamo izreku: "Zvezda je život, sve ostalo su sitnice" - oprostite navijači Partizana. :) Lično, meni kao ne prevelikom fanu (zapravo nisam uopšte fan) fudbala je sve to vrlo zanimljivo. Meksiko, kao i Srbija je u fudbalu jako loš. Trenutno imaju jako lošu ekipu ali ipak i dalje je to omiljen sport u Meksiku (pored boksa). Tako da vrlo emotivno doživljavaju kvalifikacije za World Cup 2014 u Brazilu. Kako oni kažu, ako se ne kvalifikuju to je nešto strašno i nezamislivo za njih. 

S obzirom da Srbija neće učestvovati, ovde mi je jako zanimljivo da pružam podršku zemlji u kojoj trenutno živim i za koju sam vrlo emotivno vezana za kratak vremenski period. Meksiko je potrebna jedna pobeda kako bi se plasirao za prvenstvo u Brazilu. Odlučujuća utakmica će biti u novembru (najverovatnije 13ti ili 14ti) na stadionu Azteca u Meksiku sitiju protiv reprezentacije Novog Zelanda. Pobeda Meksiku će doneti plasman u Brazil. I zaista se nadam takvom ishodu, i znam da će taj dan biti nešto posebno u ovom gradu a i zemlji ukoliko pobede, jer kao narod su zaista posebni. To me podseća na Srbiju. I pored mnogih problema sa kojima se suočavaju, sposobnost da se raduju (istinski raduju) uspesima svojih sportista. Kao i mi, slave po ulicama, kolone automobila sa zvucima sirene, svuda zastave zemlje i sl. Tako da nadam se draga moja Srbijo da ćemo i mi pružiti podršku Meksiku za plasman.

Prisustvovala sam utakmici protiv Paname na stadionu Azteca. Meksiku je bila potrebna pobeda kako bi imali šansu da odu na prvenstvo. U fudbalu i kvalifikacijama ima previše mogućnosti pa tako uvek zavisi i kako druge reprezentacije odigraju. Stadion Azteca, drugi najveći stadion na svetu, najveći posle Marakane u Riu. I prvi utisak jeste spektakularan. Masa ljudi na jednom mestu, zaista nešto što vredi doživeti, čak i kada niste fan fudbala poput mene. Moji dragi internacionalni prijatelji i ja smo odlučili da to veče pružimo maksimalnu podršku Meksiku pa smo tako bili obučeni u boje Meksčke zastave (zelena i crvena), imali boje na našim licima, trube, sombrero, sve za Meksiko! Moram priznati da je zaista većina ljudi koja je došla na utakmicu imala dresove reprezentacije, ili bar nešto u bojama Meksika. Svakako, mi kao malo veća grupa od 15ak ljudi jesmo privlačili pažnju. Tako je meni neposredno pred ulazak na stadion prišla televizijska ekipa kako bi uradili intervju sa mnom. I to je zaista meni bilo jako simpatično. Zaustavili su me zapravo bez mogućnosti da odbijem intervju (iako ga ja ne bih odbila :D ). Pre dolaska ovde, šalila sam se sa svojim prijateljima da ja zapravo dolazim ovde da postanem poznata, glumica, da će po mom povratku u Srbiji stići serija od produkcijiske kuće Televisa - Kety & los Mexicanos. Tako da mi je ovaj intervju bio prilično zanimljiv. Najpre su mislili da sam iz Meksika, zatim iz Latino Amerike. To jeste čudno. Većina ljudi ovde me ne povezuju sa Evropljankama. Verovatno zato što svi doživljavaju Evropljanke kao plavuše, ili svetlije braon kose. Na kraju se u svojoj zemlji neću osećati kao tu da pripadam posle toliko komentara da ličim na Latinu. Čak i da moj akcenat izgovora španskog podseća na Latinu. Šta da kažem, sem da izgleda da je imalo efekta dok sam bila mala gledati Kasandru i Ljovisnu, pošto nisam u životu imala čas španskog pre dolaska u Meksiko, a nakon 2 meseca dobijam komplimente da govorim vrlo dobro španski jezik. Isplatile su se te serije za nešto. Ali moram priznati, da imam ogromnu motivaciju za učenjem ovog jezika, pogotovo sa LA govornog područja. Meni lično, mnogo lepši nego španski iz Španije ali to je stvar ličnog ukusa. 

Tako sam ja imala svoj intervju a i pored toga kamera nas je snimala za vreme utakmice tako da smo sada u kadru za promotivni video utakmice Meksiko - Novi Zeland na kanalima 7 i 13 u Meksiku. I dalje ne mogu da nađem taj video dostupan na Internetu iako sam ga videla na TV-u. Obećavam čim ga nađem, da ću ga postaviti kao link. 

E sad vrlo malo o atmosferi na utakmici. U prvom poluvremenu Meksiko je postigao gol i samim tim vodio 1:0. Atmosfera u tom trenutku je bila fascinatna. Zaista se osećate kao i da vi pripadate tu. Ja sam se to veče osećala kao da pripadam ovoj zemlji jer vas atmosfera ponese. 100 000 ljudi na stadionu je nešto neverovatno. Nažalost u 79 minutu Panama je izjednačila na 1:1 i taj trenutak, taj muk je bio jako tužan trenutak za celu naciju. Ipak, ja jesam verovala u Meksiku, imali smo još 10 minuta, nije sve bilo još uvek gotovo. Tada ste mogli da čujete ceo stadion kako usklikuje "si se puede" (još se može). I zaista se moglo! 85 minut- spektakularan gol Raula Jimeneza, dečka od 22 god. Zaista, takvi golovi se retko viđaju. (Link: http://www.youtube.com/watch?v=9TK_5DKDeks) I ovaj gol je zaista bio - wow! Atmosfera u tom trenutku se ne može dočarati! Tolika sreća Meksika na jednom mestu. Čak sada kada gledam ovaj snimak, naježim se kada se prisetim atmosfere sa stadiona. Svaka čast Raulu. U pitanju je jako mlad i nov igrač koji do ovog trenutka nije bio toliko poznat u Meksiku ali posle ovoga je zaista dospeo u žižu javnosti. 

I tako je Meksiko sebe spasao od eliminacije to veče. Nakon toga je izgubio od Costa Rice 2:1 ali pošto je Amerika igrala 3:2 sa Panamom, samim tim je spasila Meksiko to veče jer da je Panama pobedila a Meksiko izgubio, Meksiko ne bi išao na prvenstvo. To veče oficijalna stranica US reprezentacije je postavila tvit "You're welcome Mexico". I zaista je US spasao to veče Meksiko jer su jako loše igrali. Tako da nam je sada potrebna pobeda nad ekipom Novog Zelanda. Još jedna stvar koja mi je fascinatna jesu komentatori utakmice koji su toliko emotivni prilikom prenosa da je to neverovatno. I takve stvari vam mogu dočarati mentalitet Meksičkog naroda.

Tako da draga moja Srbijo, podrška za Meksiko za World Cup! Nadam se pozitivnom ishodu u novembru i jednom novom postu posvećenom tome.

Hasta pronto! Saludos
Katarina Matijašević




2 коментара:

  1. Interesantna prica :) Samo dve male sportske ispravke, igrace se dve utakmice protiv Novog Zelanda i Amerika je dobila Panamu 3-2 :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zahvaljujem na ispravci rezultata, bila je u pitanju greška u kucanju. Pozdrav za anonimnog čitaoca! :)

      Избриши